UWAGA - strona archiwalna
„MÓJ START W ŻYCIE ZAWODOWE 2017-2018” - w
trakcie realizacji
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE - STAŻE I PRAKTYKI
2016"-projekt zrealizowany
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE IV" -
projekt zrealizowany
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE III" -
projekt zrealizowany
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE II" - projekt zrealizowany
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE I" - projekt zrealizowany
„ MÓJ START W ŻYCIE
ZAWODOWE 2017-2018”
Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Sępólnie Kraj. przystąpił do realizacji
projektu "Mój start w życie zawodowe 2017-2018". Celem projektu jest zwiększenie
jakości i efektywności kształcenia zawodowego w Powiecie Sępoleńskim poprzez
kompleksową współpracę dwóch zespołów szkół zawodowych: CKZiU w Więcborku i
Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Sępólnie Kraj. z otoczeniem
społeczno-gospodarczym w zakresie dostosowania oferty kształcenia do potrzeb
rynku pracy.
W roku 2017/2018 w ramach projektu zrealizowano następujące zadania:
-
dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla
sprzedawców - kwalifikacja A.18 (8 uczniów)
- indywidualne zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego (18 uczniów)
- kurs spawania (10 uczniów)
- kurs prawa jazdy kategorii B (dwa kursy - ogółem 20 uczniów).
W roku 2018/2019 w ramach "Mój start w życie zawodowe 2017-2018"
zrealizowano następujące zadania:
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla
sprzedawców - kwalifikacja A.18 (8 uczniów)
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla
ślusarzy- kwalifikacja M.20 (8 uczniów)
-
dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla zawodu
technik budownictwa - kwalifikacja B.30 (10 uczniów)
- indywidualne zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego (16 uczniów)
- kurs prawa jazdy kategorii B (trzy kursy - ogółem 30 uczniów)
- kurs obsługi kas fiskalnych (6 uczniów)
- kurs operatora wózka jezdniowego (trzy kursy - ogółem 30 uczniów)
- kurs operatora koparko-ładowarki (10 uczniów)
- kurs spawania (10 uczniów)
- kurs stylizacji paznokci i wizażu (10 uczniów)
- staże zawodowe dla uczniów (10 uczniów).
W bieżącym roku szkolnym 2019/2020 w ramach projektu odbyły się lub są
w trakcie realizacji następujące zadania:
-
dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla
sprzedawców - kwalifikacja A.18 (8 uczniów)
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla
ślusarzy- kwalifikacja M.20 (8 uczniów)
- dodatkowe zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminów zawodowych dla
zawodu technik budowy dróg - kwalifikacja BD.01 (10 uczniów)
- kurs prawa jazdy kategorii B (trzy kursy - ogółem 30 uczniów)
- indywidualne zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego (16 uczniów)
- kurs operatora wózka jezdniowego (15 uczniów)
- kurs operatora koparko-ładowarki (10 uczniów)
- kurs spawania (10 uczniów).
Działaniami projektu "Mój start w życie zawodowe 2017-2018" objęto uczniów z następujących szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Sępólnie Krajeńskim: Technikum Budownictwa, Technikum Budowy Dróg, Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz Branżowej Szkoły I stopnia.
Więcej zdjęć z Projektu: https://photos.app.goo.gl/BtPE42uxBma8qhmt5
Projekt "Mój start w życie zawodowe - staże i praktyki 2016"
Projekt pod nazwą "Mój start w życie zawodowe - staże i praktyki 2016" realizowany jest od 01.06.2016 r. do 30.09.2016 r w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Celem projektu jest wzmocnienie jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego na terenie powiatu sępoleńskiego poprzez organizację i realizację we współpracy z pracodawcami staży/praktyk zawodowych dla 66 uczniów i uczennic, w tym dla 63 uczniów/uczennic Technikum- staży oraz dla 3 uczniów/uczennic Zasadniczej Szkoły Zawodowej- praktyk zawodowych. Celem organizowanych staży/praktyk zawodowych jest podniesienie świadomości na temat posiadanych predyspozycji zawodowych i w efekcie zdolności do przyszłego zatrudnienia oraz podniesienie kompetencji zawodowych, w tym umiejętności praktycznych do wykonywania zadań w rzeczywistym środowisku pracy i nabycie doświadczenia zawodowego. Grupę docelową stanowią uczniowie kształcący się w zawodach wybranych na podstawie diagnozy: technik informatyk, technik ekonomista, technik mechanik, technik drogownictwa, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik rolnik i uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej w zawodzie kucharz z 3 Zespołów Szkół prowadzących kształcenie zawodowe na terenie powiatu sępoleńskiego. W ramach projektu realizowane będą następujące zadania: 1.Realizacja wysokiej jakości staży dla uczniów techników powiatu sępoleńskiego we współpracy z pracodawcami. 2.Realizacja wysokiej jakości praktyk zawodowych dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej w zawodzie kucharz wchodzącej w skład Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sypniewie. Wartość projektu 170 050 zł.
Projekt „Mój start w życie zawodowe IV” dla szkół zawodowych powiatu sępoleńskiego
Powiat sępoleński od sierpnia 2014 r. rozpoczął realizację projektu „Mój start w życie zawodowe IV” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działaniami projektu objętych zostanie 478 uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sypniewie, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Więcborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sępólnie. Cel główny projektu Poprawa jakości, efektywności i atrakcyjności kształcenia zawodowego w powiecie sępoleńskim poprzez współpracę z pracodawcami i wdrożenie programów rozwojowych w 3 zespołach szkół prowadzących kształcenie zawodowe w terminie od 01.08.2014 do 30.09.2015
Cele szczegółowe projektu
1.Wzrost jakości kształcenia w 4 szkołach zawodowych poprzez dostosowanie oferty
kształcenia do potrzeb regionalnego rynku pracy w terminie od 11.2014 do 05.2015
2. Zwiększenie zaangażowania pracodawców w proces kształcenia zawodowego poprzez
współpracę 3 szkół zawodowych z pracodawcami oraz podniesienie standardów
wyposażenia pracowni szkolnych w terminie od 08.2014 do 09.2015
3. Przygotowanie 160 uczniów do wejścia na rynek pracy poprzez organizację zajęć
z zakresu przedsiębiorczości, umiejętności interpersonalnych, kompetencji
zawodowych oraz poprzez doradztwo zawodowe w terminie od 10.2014 do 06.2015
4. Podniesienie efektywności kształcenia w 3 zespołach szkół prowadzących
kształcenie zawodowe poprzez organizację zajęć dodatkowych z przedmiotów
egzaminacyjnych, maturalnych, ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych w
terminie od 10.2014 do 06.2015
5. Wzmocnienie opieki pedagogiczno-psychologicznej nad 60 uczniami zagrożonymi
przedwczesnym wypadnięciem z systemu szkolnictwa w terminie od 10.2014 do
06.2015
Zadania Projektu
1.Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb regionalnego rynku pracy: -
wprowadzenie nowego kierunku kształcenia, - modyfikacja 3 programów nauczania we
współpracy z pracodawcami
2. Współpraca z pracodawcami i wyposażenie pracowni nauki zawodu/warsztatów/sal
przedmiotów zawodowych: - współpraca z przedsiębiorcami w zakresie dostosowania
3 programów kształcenia praktycznego do potrzeb lokalnego rynku pracy, -
realizacja staży zawodowych przez 78 uczniów, - kompleksowe wyposażenie 5
pracowni nauki zawodu w sprzęt techniczny
3. Zajęcia przygotowujące do wejścia na rynek pracy: - zajęcia edukacyjne z
zakresu przedsiębiorczości, - indywidualne doradztwo zawodowe, - zajęcia z
zakresu umiejętności interpersonalnych, - zajęcia specjalistyczne: barmańskie, z
obsługi kas fiskalnych, z obsługi wózków jezdniowych, nauki jazdy samochodem,
zajęcia warsztatowe w pracowni szkolnej.
4. Organizacja zajęć dodatkowych z przedmiotów egzaminacyjnych/
maturalnych/ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych
5. Opieka pedagogiczno- psychologiczna
Uczniowie otrzymają dodatkowe wsparcie w postaci podręczników, transportu po zajęciach oraz drobnego posiłku.
INFORMACJE O PROJEKCIE
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE III"
rok szkolny 2013/2014
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sępólnie Kraj. przystąpił do realizacji
projektu „Mój start w życie zawodowe III” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki. Działaniami projektu objęto uczniów z trzech szkół wchodzących w skład
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sępólnie Kraj.: Technikum Mechanicznego,
Technikum Drogownictwa oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej.
Na zajęcia w ramach projektu zrekrutowano 99 uczniów do 16 grup na 124 miejsca
zajęć pozalekcyjnych. Do tego dodatkowo dołączy 8 uczniów Technikum
Mechanicznego na staże u sępoleńskich pracodawców.
Większość zajęć w ZSP w Sępólnie Kraj. rozpoczęła się w miesiącu październiku.
Zajęcia indywidualnego doradztwa zawodowego i kurs operatora wózków widłowych
rozpoczęły się w miesiącu grudniu 2013r., a kurs prawa jazdy rozpoczął się w
lutym. Staże u pracodawców odbędą się w miesiącach wakacyjnych 2014 r. a
rekrutacja na nie w miesiącu kwietniu.
W ramach projektu: Mój start w życie zawodowe III” odbywają się:
*kursy maturalne:
- z języka polskiego
- z matematyki
*Zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego:
- w zawodzie sprzedawca dla ZSZ
- w zawodzie technik mechanik
- w zawodzie technik drogownictwa
*zajęcia rozwijające z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, ICT i
przedmiotów zawodowych
- z matematyki
- z konstrukcji maszyn
* zajęcia wyrównujące z różnych przedmiotów w 5 grupach:
- z języka polskiego (ZSZ)
- z języka niemieckiego (TM/TD)
- z języka angielskiego (TM/TD)
- z języka rosyjskiego (ZSZ)
- z języka angielskiego (ZSZ)
*wsparcie psychologiczne dla młodzieży (zakończone w miesiącu grudniu)
*zajęcia indywidualnego doradztwa zawodowego
*zajęcia specjalistyczne- dla kierowców wózków jezdniowych
*zajęcia specjalistyczne – prawo jazdy kat
Część uczestników zajęć pozalekcyjnych korzysta z dwóch form wsparcia. Z
wywiadu z uczniami - uczestnikami projektu oraz prowadzącymi zajęcia wynika, że
uczniowie wykazują postępy w nauce i chętnie uczestniczą w zajęciach. Rodzice
wyrazili zadowolenie zwłaszcza z zajęć przygotowujących do matury i egzaminu
zawodowego. Zarówno rodzice, jak i uczniowie często mówią o trudnościach na
lokalnym rynku pracy i o możliwościach, które daje udział w projekcie (prawo
jazdy, szkolenie na wózki jezdniowe).
W ramach projektu odbywają się rozmowy kierowane dotyczące równości płci,
poglądów na tradycyjne role kobiet i mężczyzn, a także przełamywania stereotypów
w tym zakresie. Wyposażono bibliotekę szkolną w wiele pozycji związanych z tym
aspektem.
Zajęcia odbywają się zgodnie z przyjętymi i zatwierdzonymi przez dyrektora
szkoły harmonogramami. Większość zajęć odbywa się w godzinach popołudniowych, po
zajęciach lekcyjnych od godziny 13:40 do 16:50 i obejmuj zakres 2 godzin
lekcyjnych (z wyjątkiem kursu wózków widłowych -5 godz.). Zajęcia przygotowujące
do egzaminu w zawodzie technik drogownictwa przeprowadzane są we środy i piątki
w godzinach 8:00 - 8:45. Wszystkie zajęcia odbywają się w ZSP na ul.
Przemysłowej 15.
Uczestnicy projektu „Mój start w życie zawodowe III” w ZSP w Sępólnie Kraj.
otrzymują drobny posiłek. W ramach projektu prowadzone jest też odwożenie
młodzieży.
Aby dostosować programy praktyk do potrzeb lokalnego rynku pracy zorganizowano
spotkania z przedsiębiorcami. Efektem spotkań będzie modyfikacja programu
praktyk w zawodzie ślusarz i mechanik pojazdów samochodowych.
INFORMACJE O PROJEKCIE
"MÓJ STRAT W ŻYCIE ZAWODOWE II"
rok szkolny 2011/2012
Od października 2011 roku w szkole odbywają się zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu "Mój start w życie zawodowe II" współfinansowanego przez UE i Powiat Sępoleński. W ramach projektu uczniowie i nauczyciele biorą udział w następujących zajęciach:
-
Kurs maturalny z języka polskiego
-
Kurs maturalny z języka niemieckiego
-
Zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego w zawodzie sprzedawca
-
Zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego w zawodzie technik mechanik
-
Zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego w zawodzie - 2 grupy
-
Zajęcia rozwijające "Samozatrudnienie sposobem na życie"
-
Zajęcia rozwijające z inżynierii komunikacyjnej
-
Zajęcia rozwijające z budownictwa ogólnego z miernictwem
-
Zajęcia rozwijające z technologii i konstrukcji maszyn i urządzeń
-
Zajęcia rozwijające z maszynoznawstwa
-
Zajęcia rozwijające - sportowo-rekreacyjne
-
Zajęcia wyrównujące z historii
-
Zajęcia wyrównujące z języka polskiego - 2 grupy
-
Zajęcia wyrównujące z budownictwa ogólnego z miernictwem
-
Zajęcia wyrównujące z języka angielskiego
-
Zajęcia wsparcia psychologicznego - 2 grupy
-
Zajęcia indywidualnego doradztwa zawodowego dla 13 osób
-
Zajęcia w pracowni informatycznej udostępnianej uczniom realizację zadań e-learningowych
-
Szkolenie dla nauczycieli z IT
INFORMACJE O PROJEKCIE
„MÓJ START W ŻYCIE ZAWODOWE”
rok szkolny 2010/2011
Powiat Sępoleński realizuje projekt pt. Mój start w
życie zawodowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Działaniami projektu objętych zostanie 658 uczniów i 30
nauczycieli: Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w
Sypniewie, Zespołu Szkół -Centrum Edukacyjne w Więcborku
oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sępólnie.
Celem ogólnym projektu jest stworzenie warunków
dla lepszego rozwoju i wyrównania szans edukacyjnych w
stosunku do rówieśników z większych miast, u
uczniów szkół objętych projektem, poprzez objęcie
ich kompleksowymi działaniami w ramach projektu.
Cele szczegółowe:
Cel 1: rozwój wiedzy i umiejętności uczniów z
przedmiotów „egzaminacyjnych" głównie w
zakresie kompetencji kluczowych i przedmiotów zawodowych
Cel 2: wyrównanie (do wymagań programowych) poziomu wiedzy
uczniów z zaległościami i opóźnieniami
Cel 3: zwiększenie motywacji do nauki i aspiracji edukacyjnych
uczniów
Cel 4: poprawa średnich wyników egzaminów
zewnętrznych w szkołach objętych projektem
Cel 5: poprawa jakości i atrakcyjności nauczania w szkołach poprzez
trwałe wprowadzenie e-learningu i multimediów do procesu
dydaktycznego
Projekt jest realizowany w okresie wrzesień 2010-lipiec 2011r.
Działania objęte projektem:
1.Kursy maturalne i zajęcia przygotowujące do egz. zawodowego,
2.Zajęcia rozwijające z przedm. matematyczno-przyrodniczych, ICT i
przedmiotów zawodowych,
3. Zajęcia wyrównujące z różnych
przedmiotów,
4.Zajęcia wsparcia psychologicznego,
5.Szkolne ośrodki kariery: zajęcia doradztwa zawodowego,
6.Zajęcia praktyczne realizowane w zawodach „Kucharz malej
gastronomii" oraz „Mechanik”
7. Zajęcia z języków obcych zakończone egzaminem zewnętrznym,
8. Szkolenia zawodowe- kursy: operatora wózków
widłowych, operatora suwnic i żurawi oraz kurs spawacza ,
9. Praktyki zawodowe,
10. Szkolenia z zakresu obsługi komputera i posługiwania się
e-learningiem i multimediami w procesie dydaktycznym dla nauczycieli,
11. Zakup multimedialnych środków dydaktycznych oraz
licencji na użytkowanie platformy e- learningowej oraz gotowych
e-treści edukacyjnych z języków obcych i ICT.
Produkty projektu:
1)wsparcie dla 658 uczniów z 3 placówek (w tym 1
wiejskiej).
2)wdrożenie 360 BO zajęć rozwijających do pracy z e-learningiem,
zrealizują 3000h indywidualnej e-pracy
3)realizacja 6520h zajęć dla 95 grup uczniów, oraz 90h dla 3
grup nauczycieli, w tym:
- 460h zajęć przygotowujących do egzaminów (230os)
-1440h zajęć językowych (120os)
-1440h zajęć rozwijających (240os)
-1020h zajęć wyrównujących (85os)
-180h wsparcia psychologicznego (120os)
-450h indywidualnych konsultacji dla uczestników SzoK (90os)
-390h kursów zawodowych (30os)
-240h warsztatów w pracowniach szkolnych (16os)
4)objęcie praktykami 54 osób
5)wdrożenie e-platformy i multimedialnych środków
dydaktycznych.
Rezultaty twarde projektu:
1)ukończenie projektu (zdanie wewnętrznych egzaminów
końcowych) przez uczestników,
2)zaliczenie zewnętrznych egzaminów w zakresie
języków obcych,
3)zaliczenie egzaminów spawacza i operatora,
4)przygotowanie IPD przez uczestników zajęć doradztwa
zawodowego
Rezultaty miękkie projektu:
a) wzrost kompetencji, wiedzy i umiejętności uczestników w
zakresie przedmiotów z zakresu kompetencji kluczowych i
zawodowych,
b) wzrost wiedzy i umiejętności związanych z egzaminem maturalnym i
zawodowymi,
c) wyrównanie braków w wiedzy z wybranych
przedmiotów przez uczestników
d) poprawa aspiracji edukacyjnych, samooceny i motywacji do nauki,
e) poprawa efektywności (jakości) i atrakcyjności nauczania dzięki
wykorzystaniu nowoczesnych technologii i przeszkoleniu nauczycieli,
Wartością dodaną będzie poprawa kontaktu rodziców ze
szkołami oraz zwiększenie zainteresowania rodziców wynikami
w nauce, dzięki okresowym spotkaniom z rodzicami (w tym indywidualnym
zaleceniom odnośnie pracy w domach), co powinno przełożyć się na
poprawę wyników nauczania dzięki skumulowanym efektom pracy
ucznia w szkole i w domu.
Budżet projektu wynosi 926 767,66 zł , z tego:
- 787 752,50 zł wynosi kwota dofinansowania z EFS,
- 139 015,16 zł wynosi kwota wkładu własnego Powiatu Sępoleńskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego